| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
annikka pentunen
|
Lähetetty: 08 04 2009, 7:06 am Viestin aihe: Ruokahalu |
|
|
Moi. Minkälaisia kokemuksia teillä on bolonne ruokahalusta? Itse alan huolestua heti kun Unolle ei ruoka maita. Yleensä annan hälle kuivamuonaa ja olen miettinyt että onko se haluttomuus vain nirsoilua, pitäisikö antaa parempaa ruokaa. Uno painaa yleensä 4.7 kg mutta esim. viimeksi kun oli syömättömyyskausi niin laihtui 4.5 kiloon.
Eli siis, onko tuo yleistä boloille että välillä vaan ovat syömättömämpiä? Miten teillä muilla?  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Anselmi pentunen
|
Lähetetty: 09 04 2009, 23:58 pm Viestin aihe: Ruokailu |
|
|
Hei! Elmeri on melkein 5-vuotias ja ruokahalu on vanhemmiten muuttunut säännölliseksi. Nuorempana hän saattoi pitää välillä vuorokauden paaston. Olen alusta alkaen pitänyt kuivamuonaa koko ajan saatavilla. Sen lisäksi teen kerran päivässä aterian, jossa on kuivamuonaa, raejuustoa ja jotakin lihaa (jauhelihaa, koiranmakkaraa, lauantaimakkaraa, kanaa, kalaa). Elmeri painaa 5,3 kiloa. Ostimme tammikuun näyttelystä Elmerille uutta kuivamuonaa ja olemmekin huomanneet, että ei se koiran suukaan ole tuohesta tehty: Elmeri käy nykyään vähän väliä kupillaan, uudet murot tuntuvat olevan paljon maistuvampia kuin entiset. Ehkä hän oli niihin jo kyllästynyt . |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
boloinen Site Admin

|
Lähetetty: 14 04 2009, 0:39 am Viestin aihe: |
|
|
meillä ei ole koiran ruokahalusta ollut huolia. Kaikkia tuntuu maistuvan ja herkut varsinkin. Kannattaa seurata kuinka paljon se koira oikeasti syö ja liikkuu ja käytä maalaisjärkeä: jos syömättömyys huolestuttaa voi olla hyvä idea käydä lekurilla (koiralla voi myös olla matoja?) _________________ http://00k9.org/ |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
annikka pentunen
|
Lähetetty: 17 04 2009, 8:10 am Viestin aihe: |
|
|
| Juu, lääkärillä on käyty ja madotettu kans. AIka moni täällä on kirjoitellut että boloilla vaan on joskus päiviä ettei ruoka maistu. Ei siis vissiin kannata huolestua. Kyllä Unokin varmaan herkkuja söis, mut en ole hirveesti viitsinyt antaa kun pelkään että se just siks alkaa nirsoilla tavallisen ruuan kanssa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Bolokuume tassuttelija

|
Lähetetty: 17 04 2009, 17:13 pm Viestin aihe: |
|
|
Meidän Lilla oli tosi hyvä syömään pentuna. Sitten se tyssäsi kuin seinään ilman mitään näkyvää syytä. Ruokaa kun vaihdettiin niin se hetkellisesti maistui paremmin, samoin kun annoin kuuriluontoisesti lohiöljyä ruuan seassa. Yleensä Lilla käy napsimassa kupistaan, muut ovat syöneet kupin tyhjiksi kun Lilla on vasta aloittelemassa. Monesti en jaksa odottaa sen syömistä, kun on kiire viedä koiria ulos. Mutta eipä tuo syö seuraavanakaan päivänä yhtään innokkaammmin vaikka olisi jäänyt puolet ruuasta kuppiin.
Hyvässä lihassa Lilla silti on, kai se ei vaan ole samanlainen ahmatti kuin nuo bichonit meillä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Turre karvakuono

|
Lähetetty: 12 05 2009, 10:41 am Viestin aihe: |
|
|
Samankaltaista täällä. Pentuna uppoaa, myöhemmin heikommin. Mä en syötä pelkkää nappulaa, mikä on siinä mielessä hieman hankalaa, että parempi ruoka maistuu paremmalta... Tiukka nappulalinja ratkaisisi tämän ongelman, mutta syötän mieluummin sekaruokaa, kuitenkin.
Toisaalta koirat ovat pieniä ja ruuan tarve on lopulta aika pieni. Koska laihoja eivät ole. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Baggins pentunen
|
Lähetetty: 21 05 2009, 10:40 am Viestin aihe: |
|
|
| Meillä Frodo syö vain ja ainoastaan kuivamuonaa. Monet eläinlääkärithän suosittelevat näin tehtävän... Ainakin täällä Lontoossa. En ole nähnyt tarpeelliseksi vaihtaa ruokaa ja ottaa turhia riskejä, mikä poitsun mahalle sopii ja mikä ei. Frodo passaa useimmiten aamuruokansa, mutta illalla sitten maistuukin ihan hyvin. Ollaan pidetty tiukkaa linjaa ja poitsu ei saa mitään ihmisten ruokaa, sillä emme halua hänestä kerjäävää koiraa. Muutenkin annan herkut aina vasta ruoan syömisen jälkeen, jotta ei täytä niillä mahaansa. Eikä tuo liian laiha todellakaan ole, mutta ei huolta lihavuudestakaan, turkki hämää melkoisesti. Olen kylläkin miettinyt pitäisikö turvottaa nappulat veteen ennen ruoan antamista, jos se vaikka lisäisi ruokahalua, onko muilla kokemusta toimisiko tuo? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
marjo kuratassu
|
Lähetetty: 17 05 2010, 13:41 pm Viestin aihe: Ei huolta syömisestä jos kakkaa tulee toisesta päästä |
|
|
Tuosta ruokailusta myös sanaseni haluan kertoa. Meillä Tuisku syö vaihtelevasti, välillä enemmän välillä vähemmän, pääasiassa raksuja. Mutta en huolestu, vaikka ruoka ei aina maistu. Tuisku pitää kyllä itse huolen siitä että pysyy hengissä, ja kovin pirteähän tuo on ja kakka tulee toisesta päästä, niin eiköhän sinne suuhunkin ole jotain mennyt
Pieni koira syö lopulta niin äärettömän pieniä määriä, että sitä varmaan turhaan huolestuu. Kun vertaatte millaisia kakkoja tulee, niin saa jotain suhdetta siihen mahdolliseen ruokamääräänkin, minkä koira voi päivässä syödä  _________________ Marjo sekä Tuisku-bolo ja Lumi-coton |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
marjo kuratassu
|
Lähetetty: 17 05 2010, 13:43 pm Viestin aihe: Annan raksut kuivana |
|
|
| Baggins kirjoitti: | | M Olen kylläkin miettinyt pitäisikö turvottaa nappulat veteen ennen ruoan antamista, jos se vaikka lisäisi ruokahalua, onko muilla kokemusta toimisiko tuo? |
Itse annan raksut kuivana, koska ajattelen, että on hyvä hampaille, että koiralla olisi pureskeltavaa. _________________ Marjo sekä Tuisku-bolo ja Lumi-coton |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|